IP Parking wint aanbesteding WTC Rotterdam

IP Parking wint aanbesteding WTC Rotterdam. De inschrijving van IP is door WTC als meest gebruiksvriendelijk beoordeeld. Op basis hiervan is de opdracht voor de aanschaf, installatie en het onderhoud van het nieuwe web-based parkeermanagementsysteem aan IP gegund.

25 oktober 2016

De garages WTC en V&D worden geëxploiteerd door Bouwinvest Dutch Institutional Office Fund, met DTZ Zadelhoff Property Management BV als gedelegeerd opdrachtgever.

 

Gebruiksgemak
Bouwinvest kiest bij vervanging van de bestaande parkeerapparatuur nadrukkelijk voor gebruiksgemak voor de parkeerder. Vanuit deze gedachte dient de installatie te worden voorzien van kentekenherkenning. Bij het inrijden van een kortparkeerder dient het kenteken te worden gelezen en gekoppeld aan de kortparkeerkaart. Na betalen van de verschuldigde parkeerkosten wordt het kortparkeerkaartje vrijgegeven voor uitrijden. Als het voertuig bij de uitrit komt, controleert de kentekencamera of het kortparkeerkaartje volledig is betaald. Als de parkeerkosten volledig zijn voldaan, dan gaat de slagboom van de uitrit omhoog en kan de parkeerder uitrijden zonder zijn parkeerkaartje aan te bieden.

 

Abonnees

Het systeem is ook voor abonnementhouders en eventuele houders van diverse waardekaarten. Het kenteken kan gekoppeld worden aan het abonnement of de waardekaart. Bij een geldig abonnement of een geldige waardekaart moet de kentekenherkenning de slagboom opensturen zonder dat de betreffende kaart wordt aangeboden.

 

Belparkeerders

Het systeem werkt ook voor klanten die aangesloten zijn bij Stadsparkeren en Parkmobile. Deze belparkeerder parkeren in de parkeergarages via het kenteken en door hun pas/token aan te bieden bij de in- en uitrit. Online wordt de database van de belprovider geraadpleegd. Als het kenteken bij de belprovider als klant bekend is, wordt de parkeeractie gestart door het openen van de slagboom van de inrit. De parkeeractie wordt beëindigd door het openen van de slagboom van de uitrit.

 

Beheer

Het dagelijks beheer vindt plaats vanuit de Centrale Bedienpost in de hal van het WTC. Gedurende een aantal uren per week is er een Beheerder aanwezig. In de Centrale Bedienpost zijn alle camerabeelden op te roepen, alle intercom-oproepen kunnen beantwoord worden en de parkeerapparatuur kan worden bediend. Het complete systeem is web-based en dus werkplek-onafhankelijk.

 

Terug naar het overzicht