Multiprovider

De voordelen van externe parkeerproviders

U laat uw parkeerbeleid liever over aan derden? Dat kan, want er zijn vandaag de dag meerdere parkeerproviders actief in de markt, zoals Parkmobile, Parkline en Stadsparkeren. IP Parking zorgt voor de nodige koppelingen met uw parkeermanagementsysteem. Daarbij zijn we momenteel de enige partij die bel-parkeerders kan toelaten in uw garages. Inmiddels maken al meer dan 160 gemeenten gebruik van deze "nieuwe" manier van betalen. Parkeerders betalen per minuut en achteraf via hun kenteken, pas of app. De ontsluiting van uw parkeerplekken via externe providers heeft grote voordelen. Zo wordt u compleet ontzorgd bij uw financiële administratie, bespaart u 10 tot 15% door minder cashgeld, tickets en onderhoud, ontsluit u 2 miljoen potentiële klanten voor uw faciliteit en worden uw inkomsten maandelijks op uw bankrekening gestort. Ook kan IP Parking u helpen bij het opzetten van een eigen providerdienst.

 

Informatie aanvragen

De voordelen van belparkeren

Na aanmelding kunt u in meer dan 150 andere gemeenten gebruik maken van belparkeren. U parkeert hier eenvoudig en voordelig met uw smartphone (App), mobiele telefoon (bellen of sms'en) of pas.

 

Bij de aangesloten garages kunt u zonder daadwerkelijk te moeten stoppen in- en uitrijden op basis van kentekenherkenning. U betaalt zowel op straat als in de garage, per minuut en maandelijks achteraf via automatische incasso.

uw eigen providerdienst

Als inwoners en bezoekers vanzelf belparkeren, heeft u eigenlijk geen promotie nodig. Zeker niet als de mensen uw dienst kennen en aan anderen aanbevelen. Maar zo ideaal is het meestal niet. Helaas is het een feit dat de meeste gemeenten blijven hangen op 10% digitale transacties, waar met een beetje inspanning 50% haalbaar is.

 

Als gemeente wilt u het voordeel van belparkeren zo goed mogelijk onder de aandacht brengen bij (potentiële) bezoekers. En bij inwoners natuurlijk. Dan gaat u dus aan promotie doen. Hoe pakt u dit aan? Plaatst u advertenties, doet u aan internetmarketing, en op wie richt u zich dan? Wie wilt u bereiken, wat zijn uw doelstellingen, welke boodschap wilt u overbrengen en welke promotiemiddelen kunt u daar het best voor inzetten?

 

Kortom: om de promotie effectief aan te pakken, is het belangrijk om de (potentiële) doelgroep en markt goed te kennen.

 

Stadsparkeren kent de markt als geen ander! Stadsparkeren is een landelijke aanbieder, maar met een lokale benadering. Om belparkeren goed in uw verzorgingsgebied te vermarkten geven we het concept een lokale look & feel. Naast het ontwerpen van een huisstijl schrijven we een uitgebreid promotieplan. Binnen de promotie zelf kunt u kiezen uit een hele reeks promotiemiddelen. Grofweg verdelen we de promotiemiddelen in twee soorten, gericht op de korte en op de lange termijn. Tijdens de promotie houden we alle kerngetallen bij. Hierdoor kunnen we indien nodig snel bijsturen om zo efficiënt mogelijk om te gaan met het budget.

 

Iedere gemeente is uniek en stelt specifieke eisen. Dat is de reden dat onze lokale aanpak werkt. De praktijk is daarvoor ons beste bewijs:

 

On&offstreet

Ons web-based platform maakt het mogelijk om garages, terreinen en de straat op een identieke wijze te ontsluiten voor parkeerproviders: