Bezettingsgraad van je parkeergarage verbeteren
Een trend op het gebied van parkeren is het online reserveren van parkeerplekken. Voor aanbieders van parkeerplekken heeft dit vele voordelen. Ook klanten zullen dit enorm op prijs stellen, omdat ze altijd verzekerd zijn van een parkeerplek die op een gemakkelijke manier geboekt kan worden. Daarnaast is de bezettingsgraad van de parkeergarage van te voren bekend als er online gereserveerd wordt, waardoor er makkelijk geschakeld kan worden als de bezetting te laag dreigt te zijn.
Bezettingsgraad optimaliseren
Het mogelijk maken van reserveren van parkeerplekken is gebruiksvriendelijk, efficiënt en effectief. Voor bezoekers is het vooraf reserveren een garantie voor een goede parkeerplaats. Voor de parkeergarage is de mogelijkheid tot vooraf reserveren een garantie tot een goede bezettingsgraad in de parkeergarage. Als de parkeergarage niet volgeboekt is, kan deze bijvoorbeeld opengesteld worden voor brookers. Daarnaast heeft de aanbieder zelf ook de optie om te bepalen hoeveel parkeerplekken er online aangeboden worden en kan het tarief zelf bepaald worden.
Reserveringssystemen
Het online reserveren kan voor parkeergarages op diverse manieren ontwikkeld worden. Er kan een parkeerwebshop in eigen huisstijl ontwikkeld worden, waar gemakkelijk aangegeven kan worden hoeveel beschikbare plaatsen er zijn en welk tarief er gevraagd wordt. Er kan gereserveerd worden via een landelijk reserveringsplatform of er kan gekozen worden voor een koppeling met API, als je al een eigen systeem hebt.
Bezoekers zorgen voor een betere bezettingsgraad van uw parkeergarage
Het reserveren werkt voor bezoekers erg gemakkelijk. Uw klant bezoekt de ParkWebshop website en wordt gevraagd om een begin- en einddatum voor het parkeren te selecteren. Via de Booking Agent wordt er gekeken of er beschikbare parkeerplaatsen zijn en wordt er een overzicht getoond van de beschikbare plaatsen inclusief de prijzen. Vervolgens volgt er de identificatie, dit kan op drie verschillende manieren: via e-mail, via het kenteken of via sms. Een bezoeker die al eerder een parkeerplaats gereserveerd heeft kan op de ParkWebshop inloggen, een nieuwe bezoeker moet persoonlijke gegevens invoeren om de reservering af te kunnen ronden. Ten slotte volgt de keuze voor de betaalmethode en keuze van de bank. De reservering voor de parkeerplaats kan dan betaald worden.